• Medientyp: Buch
  • Titel: News that matters : television and American opinion
  • Enthält: A primordial power? -- Pathways to knowledge: experimentation and the analysis of television's power -- The agenda-setting effect -- Vivid cases and lead stories -- Personal predicaments and national problems -- Victims of agenda-setting -- The priming effect -- Priming and presidential character -- Priming and presidential responsibility -- Victims of priming -- Electoral consequences of priming -- News that matters.
  • Beteiligte: Iyengar, Shanto [VerfasserIn]; Kinder, Donald R. [VerfasserIn]
  • Erschienen: Chicago; London: University of Chicago Press, 2010
  • Erschienen in: Chicago studies in American politics
  • Ausgabe: Updated ed.
  • Umfang: X, 202 S.; graph. Darst; 23 cm
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 9780226388588; 0226388581
  • RVK-Notation: AP 39383 : USA
    HU 1075 : Einzelne Probleme
    MG 70150 : Presse, Massenmedien
    MS 7850 : Allgemeine Theorie der gesellschaftlichen Kommunikation und ihrer Medien; Begriff der Öffentlichkeit; Meinungsbildung, Public Relations
  • Schlagwörter: USA > Nachrichtensendung > Fernsehen > Öffentliche Meinung
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Includes bibliographical references and index
  • Beschreibung: A primordial power? -- Pathways to knowledge: experimentation and the analysis of television's power -- The agenda-setting effect -- Vivid cases and lead stories -- Personal predicaments and national problems -- Victims of agenda-setting -- The priming effect -- Priming and presidential character -- Priming and presidential responsibility -- Victims of priming -- Electoral consequences of priming -- News that matters

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