• Medientyp: E-Book; Hochschulschrift
  • Titel: Marketing-Strategien in der Finanzindustrie : Chancen und Risiken für Banken durch Plattform-getriebene Geschäftsmodelle
  • Beteiligte: Konhäusner, Peter [VerfasserIn]
  • Körperschaft: Universitatea Babeş-Bolyai
  • Erschienen: Baden-Baden: Nomos, Edition Rainer Hampp, 2022
  • Erschienen in: Nomos eLibrary ; Wirtschaft
  • Ausgabe: 1. Auflage
  • Umfang: 1 Online-Ressource (367 Seiten); Illustrationen, Diagramme
  • Sprache: Deutsch
  • DOI: 10.5771/9783957103956
  • ISBN: 9783957103956
  • Identifikator:
  • RVK-Notation: QK 370 : Bank-Marketing
  • Schlagwörter: Finanzdienstleistung > Bank > Finanztechnologie > Plattform > Crowdfunding > Marketingstrategie
  • Entstehung:
  • Hochschulschrift: Dissertation, Babeş-Bolyai-Universität (Klausenburg, Rumänien) Cluj-Napoca, 2021
  • Anmerkungen:
  • Beschreibung: Nach der Finanzkrise 2008 ist vielen Banken das Vertrauen der Kunden entzogen worden. Gleichzeitig wird dank der Digitalisierung vieles über Plattformen abgewickelt. Diese Plattformen führen meist zu einer Disruption – so auch im Finanzwesen. Die FinTech-Unternehmen übernehmen langsam das Ruder aus Sicht der Kundenorientierung und bieten Mehrwert. Crowdfunding-Plattformen bieten beispielsweise eine Möglichkeit, mit kleinem Geld bereits Investor:in zu werden. Was können Banken aus diesen Ansätzen lernen, um nachhaltig auf dem Markt erfolgreich zu sein? Welche Unterschiede gibt es zwischen Deutschland und Rumänien? Peter Konhäusner gibt Antworten in diesem Werk. Seine Forschungsgebiete sind Marketing, Entrepreneurship und Management.As a result of the financial crisis in 2008, many customers do not trust banks as they did before. In parallel, digitisation is an ongoing process which is radically disrupting many industries. Often, these disruptions are fuelled by platforms, which are growing exponentially due to network effects. In this regard, FinTech start-ups are disrupting the finance industry, offering added value and more customer centricity. For example, crowdfunding platforms enable users to become investors with little money. What can banks learn from these approaches in order to act sustainably in the market? Which differences can be observed between Germany and Romania? Peter Konhäusner offers answers to these questions in this book. His research fields are marketing, entrepreneurship and management.

    As a result of the financial crisis in 2008, many customers do not trust banks as they did before. In parallel, digitisation is an ongoing process which is radically disrupting many industries. Often, these disruptions are fuelled by platforms, which are growing exponentially due to network effects. In this regard, FinTech start-ups are disrupting the finance industry, offering added value and more customer centricity. For example, crowdfunding platforms enable users to become investors with little money. What can banks learn from these approaches in order to act sustainably in the market? Which differences can be observed between Germany and Romania? Peter Konhäusner offers answers to these questions in this book. His research fields are marketing, entrepreneurship and management.