• Medientyp: Buch
  • Titel: If you've seen one, you've seen the mall : Europeans and American mass culture
  • Enthält: American culture in European metaphors : the West as will and conception -- High and low : the quest for cultural standards in America -- Film as a mechanical art : Hollywood in Holland -- Advertising : the world of disjointed attributes -- The fifth freedom and the commodification of civic virtue -- Mediated history : the Vietnam War as a media event -- Breathless : the French nouvelle vague and Hollywood -- Rap : the ultimate staccato culture -- Americanization : what are we talking about.
  • Beteiligte: Kroes, Rob [VerfasserIn]
  • Erschienen: Urbana, Ill. [u.a.]: Univ. of Illinois Pr., 1996
  • Erschienen in: An Illini book
  • Umfang: XIV, 195 S.; 24 cm
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 0252022009; 0252065328
  • RVK-Notation: HU 1070 : Allgemeines
    MR 7100 : Kultursystem, Kulturbegriff (auch theoretische Kulturanthropologie) und Kulturvergleich; Kultursoziologie allgemein
  • Schlagwörter: USA > Massenkultur > Europa
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Literaturverz. S. 179 - 189

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