• Medientyp: Buch; Konferenzbericht
  • Titel: Negotiation theory and research
  • Beteiligte: Thompson, Leigh L. [Hrsg.]
  • Erschienen: New York [u.a.]: Psychology Press, 2006
  • Erschienen in: Frontiers of social psychology
  • Umfang: XI, 237 S.; graph. Darst
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 1841694169; 9781841694160
  • RVK-Notation: CV 3500 : Interpersonelle Kommunikation (verbale und nonverbale Kommunikation)
    MR 6600 : Theorie der sozialen Interaktion, Kommunikation, Konformität
    CV 3000 : Soziale Wahrnehmung, Selbstwahrnehmung,Personenwahrnehmung, Soziale Urteilsbildung, Attribution
  • Schlagwörter: Verhandlungstheorie
    Verhandlung
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Literaturangaben
  • Beschreibung: Negotiation : overview of theory and research / Leigh L. Thompson -- Bounded awareness : focusing failures in negotiation / Max H. Bazerman and Dolly Chugh -- Social cognition, attribution, and perception in negotiation : the role of uncertainty in shaping negotiation processes and outcomes / Margaret A. Neale and Alison R. Fragale -- Motive : the negotiator's raison d'être / Peter J. Carnevale and Carsten K.W. De Dreu -- Learning to negotiate : novice and experienced negotiators / Jeffrey Loewenstein and Leigh L. Thompson -- Bargaining with feeling : emotionality in and around negotiation / Bruce Barry, Ingrid Smithey Fulmer, and Nathan Goates -- Relationships and negotiations in context / Kathleen L. McGinn -- Negotiation, information technology, and the problem of the faceless other / Janice Nadler and Donna Shestowsky -- A cultural analysis of the underlying assumptions of negotiation theory / Jeanne M. Brett and Michele J. Gelfand -- Gender in negotiations : a motivated social cognitive analysis / Laura Kray and Linda Babcock

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