• Medientyp: Buch
  • Titel: Database marketing : analyzing and managing customers
  • Enthält: Introduction -- Why Database Marketing -- Organized for Database Marketing -- Customer Privacy in a CRM Environment -- LTV Fundamentals -- LTV Advanced Issues -- LTV Applications -- Sources of Data -- Test Design and Analysis -- The Predictive Modeling Process -- Foundations of Statistical Modeling -- RFM Analysis.- Market Basket Analysis -- Collaborative Filtering -- Discrete Dependent Variable and Duration Models -- Cluster Analysis -- Decision Trees -- Neural Networks -- Machine Learning -- Acquiring Customers -- Cross-Selling and Up-Selling -- Frequency Reward Programs -- Customer Tier Programs -- Churn Management -- Multi-Channel Customer Management -- Acquisition and Retention Management -- Communications Design -- Multi-Contact Customer Management -- Pricing -- Glossary of Database Marketing Terms -- Index.
    Literaturverz. S. 801 - 845
  • Beteiligte: Blattberg, Robert C. [VerfasserIn]; Kim, Byung-Do [VerfasserIn]; Neslin, Scott A. [VerfasserIn]
  • Erschienen: New York, NY: Springer, 2008
  • Erschienen in: International series in quantitative marketing
  • Umfang: XXIV, 871 S.; Ill., graph. Darst; 229 mm x 152 mm
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 0387725784; 9780387725789; 9781441903327
  • Verlags-, Produktions- oder Bestellnummern: Sonstige Nummer: 12063659
  • RVK-Notation: QP 650 : Datenverarbeitung im Marketing
    QP 621 : Absatzmethoden
  • Schlagwörter: Kundendatenbank > Kundenmanagement > Marketinginformationssystem
  • Entstehung:
  • Anmerkungen:

Exemplare

(0)
  • Status: Ausleihbar